Ik lik mijn wonden

… en dan zijn er de momenten dat je jezelf wel voor het hoofd zou kunnen slaan wegens het mishandelen van anderen. Je vindt dat je lang genoeg hebt liggen lijden. Je hebt hen zien toekijken, en af en toe zeiden ze iets. Je wist een antwoord los te wrikken uit de krochten van je ziel en het naar hen te schreeuwen, en je dacht dat dàt het verschil zou maken, maar dat bleek niet. Ze hielden hun handen in hun zakken en zwegen en ze lieten je het monster in hun ogen zien, wetende dat je de kracht niet meer had om je op te richten en het af te maken.

Gelukkig zijn we dan van oorsprong dieren. En het is zo. De één zijn dood is de ander zijn brood. Hoe het materieel in elkaar zit, interesseert me geen moer. Mensen blijven leven, omdat ze zich voeden aan de wonden van anderen. Ik merk het bij mezelf.

Mijn roedel laat ik met rust, en ik loop dartelend en hinnikend mee (ik ben geen wolf, noch paard, ik ben mijn eigen dier tussen alle andere dieren). Maar als één van mijn vijanden, minder-vrienden of vrienden-af gewond raakt, en hij/zij is te ver heen om rekening mee te houden, dan maak ik hem/haar af. Het afmaken doet ongelofelijk veel pijn, vooral omdat je wapen alles is wat je gevoeld hebt, en je het nu naar boven haalt om het de ander in het gezicht te smeren, maar de adrenaline is zuiverend. En àlles zou ik doen voor het gevoel nadien. Het moment dat je je opricht en er een oerkreet uit je binnenste ontsnapt, omdat je de demon  die een paar dagen voordien nog op je neer stond te kijken in een onverwacht ogenblik verslagen hebt.

Als ik dan mijn wonden lig te likken, en nadenk over wat ik gedaan heb, besef ik nog het meest dat ik een instinctief wezen ben, ik ben niet zoals de anderen. Ik ben wild, en soms opgejaagd, maar goed, ik ben mezelf en vooral aimabel… degenen die dat niet zien hebben ongelijk :)

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

