Op zoek

stellenangebot.gif

 Ik ben nog es op zoek naar een geschikte job. Ik begin me hard af te vragen of die wel bestaat. Mijn eisenpakket is zowel uitgebreid als heel minimaal. Eigenlijk heb ik maar één vraag, de rode loper door heel het gebeuren hier: Ik wil Duits spreken.

Dan doorworstel je zo een zoekmachine op het net, vul je alles mooi in en kom je aan ‘133 resultaten’. Maar aangezien Duits heel belangrijk is voor me, vul ik dat dan maar in als trefwoord, want een job waar ik die taal niet nodig heb hoeft niet voor me. Als ik dàt doe worden de 133 resultaten opeens gereduceerd tot ’13 resultaten’. En als je dan de jobs bekijkt die overblijven staat er 11 keer ‘kennis Duits is mooi meegenomen’ en 2 keer ‘Kennis Duits is een must’. Nu, ik ken die truukjes al. ‘Mooi meegenomen’ betekent: je hebt het nooit nodig, maar als we één keer in het jaar een duitse klant hebben die geen engels kan, dan kan jij die telefoon wel afhandelen. Nou, daar doe ik dus niet meer aan mee. Ik wil minimum 30% van mijn telefoons in het Duits afhandelen, niet minder, liever meer, en daarmee uit.

Is dat moeilijk zijn? Ja. In een land als België heb je Frans en Engels nodig. Die spreek ik ook vloeiend, daar niet van, maar als ik op voorhand weet dat ik ongelukkig word zonder m’n Duits heeft het geen zin om me weer in te laten pakken door het eerste het beste leuke bedrijf, want dan loop ik na een jaar weer weg. Als ik te lang geen Duits kan spreken, dan wordt de drang om naar Duitsland of Oostenrijk te gaan weer veel te groot, en eindig ik met een ‘ik ben het beu’ en dan ga ik weer op reis, om dan een paar maand in een diepe put te zitten en alleen maar te verlangen naar dààr.

Ik heb maar twee mogelijkheden. Een job vinden waar Duits belangrijk is of in een duitstalig land gaan werken. En voor het tweede ben ik nu niet klaar. Of toch, ik ben er wel klaar voor, maar ‘k doe het niet zonder zekerheden.

We zullen wel zien hoe dit uitdraait. Ik ben alvast -niet al te hard- op zoek. Ik kijk op m’n gemakje uit en wacht af… op wat de toekomst me aanreikt.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

