A Happy Valentine -Wild Hearts United

Ik doe niet mee aan Valentijn. Of dat zeg ik altijd. Of ik een partner heb of niet doet er niet veel toe, tegen dat het 14 februari is ben ik alle hartjes en rood en wenskaarten die groter zijn dan de gemiddelde mens met knuffelende beestjes op zo beu gekeken dat ik zelfs geen valentijn meer kan dénken.

Dit jaar was anders. Ik heb valentijn GEVIERD! En hoé! Ik had tegen de middag afgesproken met een vriendin die ik jammer genoeg maar een paar keer per jaar zie. Ook in haar leven zijn er een hoop zaken veranderd, dus we hadden een hoop dingetjes bij te praten. Gewoon gezellig, onder meisjes kletsen, over mannen roddelen, ons hart luchten en eens goed lachen. We hebben besloten om in mei samen op reis te gaan. We weten nog niet naar waar, we weten nog niet precies wanneer, maar we gaan het doen. Ik kijk er nu al naar uit.

Na die afspraak had ik nog een andere afspraak met een vriendin bij wie ik vroeger nog gewoond heb, en wiens wegen me recentelijk terug gekruist hebben. Er gingen nog twee andere gekke meiden bij zijn, die ik al een keer gezien had, en het was Valentijn, dus had ik voor elk een cadeautje gekocht.

’s Avonds dus richting m’n oude woning. Het is gek. Als ik er binnenga voel ik me direct weer thuis. Alle spulletjes, meubilair, muren, foto’s, en vooral de sfeer zijn me nog zo bekend dat het net is alsof er zich immediately een warm, heerlijk dekentje om m’n schouders wikkelt.

En dan komen de Mädels toe. Binnen de kortste keren is het er een gekwebbel voor dood. Iedereen heeft wel vanalles te vertellen aan iedereen. Doodlopende conversaties bestaan niet in deze wereld. De cadeautjes worden uitgedeeld, zoentjes worden gewisseld, tappa’s worden op tafel gezet, sigaretjes worden opgestoken,  iedereen zet zich, hangt zich, nestelt zich, en als echte sirenes op ons girls-only-eiland trekken we een gordijn op voor alles en iedereen die er niet bij hoort.

Geen loslaten op Valentijn, alleen maar ontvangen en accepteren. Niet nadenken op Valentijn, alleen luisteren en bevestigen.

 Een geslaagde avond! …. en een uiterst geslaagd cadeautje… letterlijk en figuurlijk op m’n lijf geschreven :’)

valentijntje.jpg

3 reacties

Opgeslagen onder Blogging

3 Reacties op “A Happy Valentine -Wild Hearts United

  1. Sheila

    Deze Mädel heeft a certain snoopy stuck to her but…. Dankuwel daarvoor! x

  2. Ward

    Op vakantie gaan in mei is allemaal goed en wel, maar vergeet de 9e niet, hé! ;-)

  3. JUIST!!!! Maar ‘k ga alle data waarop ik geen late shifts kan werken doorgeven aan m’n nieuwe werkgever – maar goéd dat je ’t zegt! :D – thx 4 remindin’ me :’) (ik moet dringend m’n agenda weer gaan gebruiken)

Geef een reactie

