Alle wegen leiden naar… Ieper.

Dinsdag ga ik terug aan het werk. Reden genoeg om nog eens uit de alledaagsheid te vluchten, nu het nog kan.

Vrijdag hebben we dan maar besloten om naar Cap Gris Nez en Cap Blanc Nez te gaan. Aan mijn tempo is het maar twee uurtjes rijden, en door het felgroene water heb je een instant-reis-gevoel.

Ik verwonderde me er trouwens over hoe makkelijk het was om er te raken: rechtdoor, rechtdoor, rechtdoor en dan naar links, en dat is het zowat. Alle wegen leiden naar Cap Blanc Nez.

Veel gewandeld, uitgewaaid, niet te veel nagedacht, een beetje gekeuveld over onze jongste ontdekkingen en laatste teleurstellingen, en voor de rest: zwijgen, klimmen, dalen, kliffen bewonderen en in bunkers neuzen.

Op de terugweg kwamen we in de buurt van Ieper, waar ik altijd een stukje nostalgie zal liggen hebben, dus zijn we maar even in café ‘de Vage Belofte’ gestopt om een drink- en plaspauze in te lassen.Alle wegen leiden dus toch naar … Ieper. Ik ben dood-doodop, dus veel verhaal zit er niet achter. Gewoon, een dagje ertussenuit.

De foto’s:

calais11.jpg

irisenmieke.jpg

capblancnez1.jpg

 capblancnez2.jpg

 capgrisnez1.jpg

capgrisnez2.jpg

capgrisnez3.jpg

capgrisnez4.jpg

devage1.jpg

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

