°00°Huppel-Hops-Frolic-Sautille°00°

Er is weer vanalles aan het veranderen hier. ’t Rommelt en bruist dat het geen naam heeft. M’n leven is -gelukkig- geen kolkende rivier meer, maar er zit alleszins nog genoeg gewervel en gedraai in.

Vandaag was een fantastische dag. ‘k Moest op m’n werk een ‘test’ doen, als een soort ‘vrijgeleide’ om aan het werk zelf te mogen beginnen, dus dit weekend en de dagen erna heb ik gestudeerd. Het voelde vooral raar. Ik kan beter studeren dan vroeger. Mijn werkwijze is nog even rampzalig echter. Ik overlees even ’s avonds, na een half uurtje lezen ben ik het moe en leg ik het opzij. Voor ik in slaap val, overloop ik alles in m’n hoofd, en als ik me iets niet herinner, doe ik het licht weer aan en piep vlug even in de cursus. ’s Morgens sta ik een half uurtje eerder op en herlees ik het nog eens, en ’t blijft eigenaardig genoeg ook aan m’n geheugen kleven. Dit is de stap die ik vroeger oversloeg…

Toen ik de test in handen kreeg was ik zenuwachtig. Dat had ik vroeger ook niet, maar ik denk dat ik vooral een beetje zenuwachtig word als ik iets goed kan, maar er mezelf van moet overtuigen. Dus dan kalmeer ik mezelf, en begin ik eraan. En ’t verliep vlot. Ik heb de resultaten nog niet, maar ik ben er gerust in. Ik haal een mooie score.

Ik heb nog een leuk nieuwtje gekregen vandaag. Maar daar ga ik niet over uitweiden… nog niet… ik wacht zekerheid af, als ik die heb, dan spring ik zoveel gaten in de lucht dat het gat in de ozonlaag niets meer lijkt :’)

Elke dag als ik naar m’n werk rijd, passeer ik op de laatste rotonde een wegwijzer, waarop staat: ‘executieoord’. Elke keer als ik het zie, moet ik even lachen omdat het een nogal ‘fout’ gekozen woord is, voor een plaats waarvan ik niet weet wat het is. Dus gisteren heb ik het maar es opgezocht. En het resultaat was -in tegenstelling tot wat ik dacht- net wat het woord betekende. Er is een executieoord in Gent.

Het executieoord Rieme is een plaats waar 23 verzetslieden werden terechtgesteld tussen april 1942 en augustus 1943. Daarna vonden deze executies plaats in het executieoord Oostakker, waar tot augustus 1994 nog eens 56 weerstanders werden gefusilleerd.

(bron: www4.gent.be)

Vlakbij de grond, waar ik elke dag op stap zijn 56 mensen doodgeschoten. Wat denk je als je zo iets leest? Ik weet het niet. Ik ben er alleszins mee bezig. Niet uit bijgeloof of zo, gewoon… iets waar je nooit bij stilstaat… En Augustus 1994???Excuseer???

Bizar.

1 reactie

Opgeslagen onder Blogging

Een Reactie op “°00°Huppel-Hops-Frolic-Sautille°00°

  1. Ziehier ’n linkje over het executieoord aan de offerlaan in Gent: http://www.gentenaar.be/Article/PrintArticle.aspx?ArticleID=nbra06032003_003

    en zelfs ’n foto’tje van ’n gelijkaardige wegwijzer, maar dan daar…

    1994 lijkt me ’n heel klein beetje bij het haar gegrepen, surrealistisch zelfs!

Geef een reactie

