Zomerkrampjes

Het is zomer! Het is zomer!

 Of dat gevoel had ik vandaag toch toen ik naar buiten ging. ’t Was lekker warm buiten, de mensen leken beter gezind te zijn, de prostituees in de straat rechtover de mijne hadden meer fluo aan, en m’n favoriete prostituee zwaaide nog aanstekelijker naar me dan anders.

En ik! Ik was vastbesloten m’n humeur door niemand te laten vergallen.

M’n tocht begon bij de VDAB, of ‘werkwinkel’. De komende maand moet ik slechts vijf dagen werken, dus de resterende dagen moet ik bijpassen met geld van de instelling waar ik het meeste problemen mee heb: het ACV.

In de werkwinkel moest ik me dus inschrijven, waar een dame bij je komt die je wil uitleggen hoe je dat moet doen. Nu… je inschrijven is héél simpel. Kijken of je gegevens nog kloppen (interesseert me niet, want ik ‘zoek’ geen werk, ik wil enkel geld voor deze maand, de komende maanden zijn geen probleem). Maar eer je die dame afgewimpeld krijgt ben je zeker vijf minuten verder. Ze bleef achter me staan, en volgde elke stap die ik deed. Tot ik expliciet zei: “ga weg, ik kan het zelf.”. Met de staart tussen de benen en een verbolgen trek om de lippen droop ze af, om me twee meter verder de hele tijd met argusogen gade te slaan. Gelukkig liep alles van een leien dakje, en drie minuten later was ik ingeschreven en had ik zelfs mijn papier uitgeprint… zonder hulp!

Onderweg passeerde ik een straatje met goed-gekozen-kleuren-graffiti.

grafitti.jpg

De volgende locatie was de CM, aangezien het ACV te druk was naar m’n zin. Ik moest een nummertje trekken.  Maar drie wachtenden voor me, en zes loketten bemand. Een fluitje van een cent.

 cm2.jpg

Al vlug bleek dat de zes bemanningsleden ook de zomer in de tenen hadden, want het – ging – maar – niet – vooruit. 30 Volle minuten later kon ik dan toch eindelijk aan een loket gaan zitten om m’n zegeltjes te vragen. De zegeltjes die nog steeds niet kleven, de zegeltjes waar je aan moet likken om ze te doen kleven. Het meisje aan het loket zei me: “doe ze hier maar in een enveloppe, ik stuur ze wel door.” Ik denk dat ze nog niet veel mensen heeft meegemaakt die zo lang doen over het likken van een zegeltje. Veel froetjes verder was die locatie ook afgewerkt.

Op naar het ACV. Waar ik ook weer moest wachten.

acv.jpg

Vier wachtenden voor me, maar gelukkig maar een tiental minuten wachten. Uiteraard ging de uitleg in het ACV niet zo makkelijk. Dat is gewoon niet voor mij weggelegd. Ik denk dat ik gestraft word voor het feit dat ik al zo lang en zo nagenoeg-nooit-werkloos ben. Ik had al m’n papieren bij, maar het was niet goed. Ik moet een C4 hebben van m’n huidige werkgever, om centjes te krijgen. Maar ik blijf goed gezind! Ok, een kleine woordenwisseling en een scheldtirade richting de loketbediende, maar voor de rest blijf ik lekker goed gezind! Een telefoontje naar m’n werkgever die het in orde brengt, en woensdag zou het in orde moeten zijn. Ik ben benieuwd.

Niet iedereen lijkt even goed gezind te zijn echter met dit weer:

hondenpoep.jpg

Maar voor de rest was het prachtig weer. ‘k Heb lekker rondgewandeld, gekeken naar de mensen op de graslei, die al behoorlijk druk was voor april. Het water was vuil, dat viel me op.

 graslei.jpg

En de mensen van Okra waren op pad. Een bende vechtlustige bejaarden die de mensen op de terrasjes lastig vielen met zaken over pensioen en zo. Ik heb er even naar geluisterd en ze hadden groot gelijk. Ze hadden mij ook mogen lastig vallen. D’r zit nog ‘poer’ in onze bejaarden, geloof me :)

okra.jpg

okra2.jpg

En uiteindelijk is m’n wandeltocht geëindigd in ‘didi’. M’n lievelingswinkel. En schiet me dood, ik heb een jurkje met bolletjes gekocht!

didijurk.jpg

What a beautiful day-hey-hey!

2 reacties

Opgeslagen onder Blogging

2 Reacties op “Zomerkrampjes

  1. Ward

    :-D

    Jij! Een jurkje! Ik moet je die zien dragen vooraleer ik het geloof! :-p

  2. Ward

    ‘die’ moest ‘dat’ zijn …

    Grmbl, je kan hier niet verbeteren! :-p

Geef een reactie

