Scissor sisters en zon en zon en zon en Gorki.

Soms gebeurt er zoveel tegelijkertijd dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zo ging het even met het bloggen. Ik heb het de laatste tijd zo druk gehad, zo veel gedaan, concerten, uitstapjes, werk, zonnebaden, wandelen, helpen met m’n nicht haar thesis…

En op een bepaald moment kom je op een punt dat je niet meer weet waar te beginnen. Daar sta ik nu.

Het concert van de scissor sisters. Intussen zo’n drie jaar geleden heb ik hen leren kennen toen ik samen met D. in stockholm zat. Ik was er terstond weg van. Neem een mix van de bee gees, Elton John en wat slechte gay-disco van de jaren 80 en je krijgt hen. Rock, disco, fun en vooral veel zweten. De weg erheen loste eigenlijk m’n verwachtingen al in… We (W. en ik) reden richting hasselt, en opeens passeer ik een klein autootje, maar daarin een bestuurster die je op z’n minst ‘maf’ kan noemen. W. heeft het resultaat mooi op de gevoelige plaat gelegd:

scisssis.jpg

En op 21 april was het dan zover. Ik kon hen zien in de grenslandhallen in Hasselt. En ze hebben al m’n verwachtingen ingelost.  Een set om U tegen te zeggen, de muziek een stuk harder dan-ie op CD klinkt, en zo opzwepend dat je met geen mogelijkheid op één tegel kan blijven staan. Het publiek werd van in het begin aangezet om alles te geven door sexbom Ana Matronic met straffe doods. Geen groepje dat gewoon hun ‘ding’ komt doen, maar een groepje die hun nummers aan elkaar leutert met vunzige commentaar die net zo ver over ’t randje is dat hij alleen ‘aimabel’ genoemd kan worden.  Heil aan de scissor sisters.

Verder was het vooral van het zonnetje genieten, naar de zee gaan, flipflops aantrekken, barbecuen bij L., W., R. en R. en doen alsof het augustus was en ik niet moest werken…

En niet te vergeten, naar het concert van Gorki – Homo Erectus, waar onze provincielieveling (naast Jeanke Blaute dan) Luc de Vos weer een pareltje neerzette van oostvlaams gewauwel, met een pint in z’n hand, (maar dan wel volledig nuchter) en aangrijpende nummers. Zowel wij als Luc zijn op een paar verrassingen vergast.

lolifant.jpg

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

