Kompjoeter! (part 2)

De computer heeft het opgegeven. Het werd kritiek op een bepaald moment, ik kreeg het grote gevreesde blauwe scherm met de één of andere gevaarlijke waarschuwing op van ‘memory dump’, dus ik heb ‘m uitgezet, een grote streel gegeven en ‘m niet meer aangezet tot ik wist wat te doen.

Dé oplossing was: ‘m Naar femeref brengen. Femeref van Krul van Vier. Want hij is zo een ‘computerkenner’ (ik ben een ‘computernerd’ volgens mijn mama, want ik kan snel typen en dingen doen die ze niet snapt — iemand die met de binnenkant kan werken is een ‘computerkenner’.) Dus ik met zwaailichten richting Krul en Fem en Vier, mijn patiënt daar binnengebracht, angstvallig gekeken hoe femeref m’n bakje z’n broze, oude  lijfje openhaalde en z’n ingewanden van het ene lichaam naar het andere bracht. Maar ik heb een taai beestje. Hij is niet zo aan orgaandonatie… dus toen zijn harde schijf in een heel klein bakje werd gestoken,(een ‘externe harde schijf’, noemen de ‘computerkenners’ dat)  begon hij letterlijk en figuurlijk tegen te pruttelen, en na een goeie drie minuten klikken, gaf hij het op… een hartverscheurend moment… zoals een hart dat stilletjes stopt met kloppen, zo stopte het hart van mijn computer. (volgens ‘computerkenners’ is het niet het hart van de computer, maar ‘computernerds’ spreken dat tegen.).

Na een minuut stilte, waarbij Vier een troostende snuffel gaf tegen mijn arm hebben we dan maar gehoopt op beterschap en nadien hebben we (Krul en Vier en Ik) Fem een deadline gegeven om de boel in orde te krijgen, kwestie van een beetje druk te steken onder algemene goedheid.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

