Knut-gek

Gisteren heb ik -tot vervelens toe voor m’n collega’s- een hele dag “Eisbär!… OOoooooh Eisbär!.. Ich möchte ein Eisbär sein! Im kalten Polar! Dann müßte ich nicht mehr schreien – alles wär so klar! Eisbär müssen nieeee weinen!” zitten kwintelieren.

Nu weet ik waarom! Vandaag stootte ik (wederom) op een prentje van ‘Knut’. Het kleine ijsbeertje dat verlaten is door z’n moeder. En terstond begon ik weer te surfen naar méér. Mensenlief. Ik kan er zelf niet bij hoe week ik kan worden van een eenvoudige ijsbeer.

Knut is intussen acht maanden oud, en moet op dieet. Hij is verwend, en krijgt te veel eten en snoepjes. Een overbodige persiflage van het wonderkind van de Berlijnse zoo.

knutjan.jpg

knutfeb.jpg

knutmaa.jpg

knutjul.jpg

De perikelen van Knut zijn op volgende url te volgen:

http://www.zoo-berlin.de/erleben/jungtiere/eisbaer-knut.html

En voor eenvoudigweg meer hartverwarmend beeldmateriaal ben je best hier ( ‘nächstes Bild’ rechts boven de foto voor verder te gaan) :

http://www.zoo-berlin.de/erleben/jungtiere/eisbaer-knut/fotos

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

