Filmfest (3) – In memoria di me

in_memoria_di_me.jpg

Het concept van deze film sprak me zeker aan.

Andrea, een man die  na een leven van plezier en luxe besluit om novice te worden in een klooster, om zichzelf te ‘vinden’. Te ontdekken wie hij nu écht is, wat hem drijft…

De film kon me echter niet boeien. Van begin tot einde moest ik me erdoorheen slepen. Beelden van kloostergangen, biddende priesters in opleiding, nauwelijks conversatie. Stilte schrikt me niet terug, maar het hangt er van af op welke manier.

Er valt ook bitter weinig te vertellen over de film. Andrea ‘paste’ niet in het klooster. Hij was te nieuwsgierig, het leven had hem reeds ‘besmet’ met normale menselijke nieuwsgierigheid, en hij hem kwam daar dan nog een tikkeltje freakyness bij kijken. Ik vond Andrea niet leuk, en ik vond het klooster niet leuk. De film had een waas van ‘ziekelijkheid’ over zich. Het soort gevoel dat priesters me geven die iets te graag aan kleine jongetjes zitten.

Dit zal zeker niet de bedoeling geweest zijn, maar ik kon er niet omheen. Maar ik heb ‘m wel uitgezeten…  Een pluim voor mezelf dan maar.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

