Ze spreken toch nog steeds een andere taal.

In de aanloop voor onze gekke-(plaats)namen-tocht, moest ik vandaag een hotel boeken in Pieterburen (Nederland). Het gesprek ging als volgt

ik: “goeiedag, ik heb gisteren al geïnformeerd, voor een reservatie van drie personen, van 27 januari op 28 januari”

zij: “goed, dus u boekt nu? voor drie personen?”

i: “ja, maar ik wilde graag de prijs nog even checken”

z: “ja, goed, u staat er in voor de 27ste”

i: “ik-zou-graag-nog-even-de-prijs-checken”

z: “nou, dat is rond de 70 euro voor drie personen”

i: “ok, boek dan maar, op mijn naam?”

z: “nou, als u erbij bent, dan mag dat op uw naam”

i: “goed, ik ben erbij”

z: “en u heet?”

i: “Mieke XXXXXXR – X-X-X-X-X-X-R”

z: “mieke xxxxxxS”

i: “nee, RRRRRR, geen S”

z: “ok, XXXXXXRRRRRS”

i: “hm”

z: en uw telefoonnummer is 00326…”

i: “nee, dat is het nummer van m’n werk, ik geef u mijn nummer”

z: “ok, kan u dat dan es geven?”

i: “ja, hoor, doe ik zo: 0..0..3..2”

z: “trager graag. 0032?”

i: “heh, ja dat was het enige dat ik totnogtoe zei hoor, maar goed, 0032 dus”

z: “excuseer?”

i: “0032-…… bent u klaar?”

z. “ja hoor, zegt u maar”

i: “0032-478”

z: “0032-vier-tachtig-zeventig”

i: “néé, 0032-VIERHONDERDACHTENZEVENTIG”

z: “ok, 0032478”

i: “12.34.56”

z. “goed hoor, staat genoteerd”

i: ik hoop dat het geen probleem is dat ik niet kan beloven dat we er voor 18 u zijn?” (een aantal websites in dat gebied verlangen dat)

z : “Oooo, maar 18 u is toch een mooi uur, nou, dat zal wel lukken hoor, het is maar dat we hier geen 1/2 u zitten”

i: o, wacht u op ons?”

z. excuseer?”

i: zit u te wachten op de gasten als ze aankomen?”

z:”nee hoor, maar om 1/2 uur moeten ze uiteraard niet meer aankomen hè”

i: aaaah, ok, duidelijk”

z: “goed, ik noteer dat u hier rond 18 bent!, tot dan mevrouw”

i: “eh.. ok, dag.”

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

