Insomnia

Ik weet niet of ik het leuk of lastig moet vinden.

Ik heb al allerlei zaken geprobeerd. Om 24:00 in m’n bed. Dan ben ik (zoals vandaag) om 05:30 wakker. Om 02:00 in m’n bed, dan ben ik om 07:00 wakker.

Ik heb altijd schrik dat ik er oververmoeid van ga raken, maar dat is totnogtoe niet echt het geval gebleken. Ok, ja, ik kàn moe zijn, maar dat hangt meestal van andere factoren af, zoals een beetje ziek zijn of zo.

Wat ik wél weet is dat ik het tergend saai is. Op den duur ga je terugvallen op vitaya en wijf TV, waar je jezelf verplicht om naar ergerlijke figuren als Dr. Phil en Martha te zitten kijken. Of heropvoedingsprogramma’s waar kleffe kinderpsychiaters alles op alles zetten om ouders toch tot die paar uiterst belangrijke tranen te dwingen. Ik snap de hele hype rond die emo-TV niet. Als ik dan toch kan kiezen, geef me dan maar ‘dorp in de stad’ met Jan van Rompaey. Het is ook lastigvallen dat hij doet (Jan Van Rompaey spreekt voor Dorp in de stad bezoekers en patiënten van het Gasthuisberg Ziekenhuis in Leuven aan en gaat op zoek naar de reden van hun aanwezigheid. Mensen die we normaal enkel in de ziekenhuishal zien voorbijkomen, leggen nu in een korte, maar vaak intense ontmoeting met Jan Van Rompaey hun ziel bloot), maar de vragen die hij stelt zouden evengoed van een kind zouden kunnen komen. Basaal en eenvoudig.

Nu goed, ik ben sinds deze week aan een ‘kuur’ TonixX®PLUS begonnen. ‘k Ben benieuwd of dat enig verschil gaat maken. Niet aan m’n insomnia uiteraard, maar vooral aan m’n concentratie gedurende de dag. (waar dan weer niet echt iets aan scheelt, maar die volgens mij niet op punt kan zijn, gezien m’n weinige uren slapen, een hoop giswerk dus)

Vandaag doet het er echter allemaal niet toe, want binnen een uur pak ik m’n valies, en trek ik richting het lage Noorden voor een gekke-namen-tocht deel twee! Daarover binnen een paar dagen meer.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

