Terug

*zucht*

Ik ben terug van weg geweest. Een dolle week skipret in Italië. Oostenrijks sprekend Italië welteverstaan. Ik kon mijn Duits overal en altijd bovenhalen. En ze vonden het ‘Belgisch Duits’ echt wel héél erg vergelijkbaar met het hunne. “Neenee, ik ben niet Duitstalig! Ik ben Vlaams!” “O, klinkt dat zó?” “Eh, nee, ik spreek gewoon graag (en goed) Duits (blijkbaar)” (en een fiere bescheiden glimlach) …

Het was fantastisch. Nog eens voeten op de bodem die ik blijf zien als m’n toekomst! Ik zou meteen een dirndl aantrekken, als ik mocht. (Ik mag uiteraard, maar ik wil mijn medebelgen nog wat sparen). Dat is voor later, voor als ik in Vent woon, en ze bij me op bezoek komen, en ik lange vlechten heb, die ik kan opdraaien, en ik 2 bruine koeien heb met bellen, die me ’s morgens komen wakker tinkelen….

Maar goed! Skiën is dus inderdaad as fietsen. Niet te verleren. De eerste dag stond ik nog wat bambi-onwennig op mijn latten, maar dag twee ‘carvde‘ ik de zwarte piste al af. Ik moet eerlijk zeggen dat het carven me net iets minder ligt. Aangezien het tien jaar geleden was dat ik geskied had (met daarvoor tien jaar ervaring en les), was ik de ‘oude techniek’ gewend: “knieën tegen elkaar en hop-hop-hop naar beneden”. Tegenwoordig hebben de latten een ronde neus, en snij je er je vingers aan, en moet je je benen uit elkaar houden. Heel wat minder elegant, vind ik, en vandaar dat ik me dan ook heb toegelegd op het wedelen.

Dag twee ben ik -na het skiën- op de binding van mijn latten gevallen, met een kapotte lip tot gevolg. Even zelf naar de apotheek gebloedspoord, en m’n lip zelf gestript. Nu hopen op een minimaal stoer litteken, waarover ik nog jaren kan vertellen.

Anyway, ik mis het. Ik mis Oostenrijk (ook al was ik er maar even), ik mis de bergen, ik mis de sneeuw, ik mis de zon, ik mis het.

skitaly-mountains.jpg

Tauferer Ahrntal

skitaly-franzl.jpg

Franzl, die net aan ons hotel woonde, ons ‘Oxenblut MIT schwanz’ gaf, en die dreigde ’s nachts m’n bed op te komen zoeken (en die ook Rocco Granata behoorlijk goed kent!)

skitaly-klaussee2.jpg

skitaly-klaussee.jpg

’t Is weer voorbij, die mooie Winter.

1 reactie

Opgeslagen onder Blogging

Een Reactie op “Terug

  1. Misschien kan je vooraleer je je echte opgerolde princess Leia vlechten hebt, reeds oefenen met de princess Leia headphones!

    http://io9.com/photogallery/rejectedstarwars/1000714178

Geef een reactie

