Vakantie!

Ik ben een beetje in de war vandaag. Al de hele week zijn Miorelei en Mjemmeref in de weer. Heel erg in de weer. Ze stoppen al hun zaken in grote dozen, met wieltjes onder en Mjemmeref fronst veel te veel en Miorelei giechelt de hele tijd. Dit doen ze alleen maar als ze zenuwachtig zijn. Miekebeezt kwam ook al een aantal keer langs, om kleine doosjes mee te nemen, en bij al onze plantjes kaartjes te zetten. Ik vond de kaartjes wel leuk, want ik kon ze allemaal omver gooien…

Maar deze morgen gebeurde het weer. Mijn bakje verscheen, m’n flinder fladderde er ook weer naartoe. Ik ben er maar braaf gaan inzitten (in het bakje, de flinder is te klein), omdat ik Mjemmeref geen strepen op zijn hand wou geven, hij lijkt daar niet blij mee te zijn, alhoewel ik het wel mooi vind.

Eenmaal in het bakje, hebben we samen een heel grote reis gemaakt. Ik zag grote vierkante dozen voorbijrollen… een beetje zoals die van Mjemmeref en Miorelei, maar dan veel groter, en er zaten baasjes in, net zoals die van mij, maar dan anders. In mijn baasjes hun koffer zitten enkel kleren, zelfs geen bitjes. En er was ook veel lawaai, héél veel lawaai.

Toen we eindelijk ergens kwamen waar het stiller was, was ik opgelucht. En Miekebeezt was er ook. Het rook er helemaal anders dan bij Miorelei en Mjemmeref.

Maar toen vertrokken Miorelie en Mjemmeref, en ik bleef over, samen met Miekebeezt. Ik was eerst een beetje overdonderd, en een beetje paniekerig, maar Miekebeezt praatte met me, en vroeg wat ik het liefst had. Ze zei dat ik wel in mijn bakje moest blijven, want dat ze me er anders niet teug in zou krijgen, en ik vond het niet leuk, maar ze had wel gelijk, er was veel te veel te ontdekken in haar huis. Ze heeft ook even mijn vensterje opengedaan, om me te aaien, maar dat vond ik niet leuk. Ik wou echter geen streepjes op haar arm zetten, dus heb ik maar even geblazen naar haar (dat helpt altijd).

Na een paar draaitjes en zuchtjes ontdekte ik Miekebeezt haar tuin, en heeft ze me dan maar naar de tuin gedraaid. Zo dicht bij beestjes was ik nog bijna nooit! Vogeltjes! en Waterbeestjes! en Plantjes! en Spinnen! En échte flinders ! Zo veel om naar te kijken!

En o! Het lijkt alsof ik moet stoppen met vertellen, want Miekebeezt zegt me dat we nu ergens anders heen gaan. Ik vind het hier leuk, ik heb geen zin om hier weg te gaan, ik kan nu wel uit mijn bakje anders… Hé .. Waar gaan we heen? … Ik vind het buiten veel minder leuk dan hi..

1 reactie

Opgeslagen onder Blogging

Een Reactie op “Vakantie!

  1. Lief Viertje toch,
    wij zijn nog eventjes in visjesland
    maar komen gauw weer naar jou en MiekebeeZt

Geef een reactie

