Veel te veel!

.. om over te schrijven…

Mijn leven neemt wendingen die ik zelf nog nauwelijks kan volgen, maar ik werk vooral veel. (te veel alweer).

Ik moet er m’n agenda al bijhalen om te zien wat er wanneer gebeurde. Maar ik weet wel dat het allemaal na Berlijn gebeurde. Toen besloten mijn nieren opeens om te blokkeren, waardoor ik naar het ziekenhuis moest, en terug naar huis werd gestuurd met een steentje zo klein als een rijstkorrel, maar groot genoeg om me over de grond te doen kruipen van de pijn.

Tussendoor besloot ik weg wou uit mijn appartement… Om meerdere redenen, de ene al belangrijker dan de andere.

Mijn doel was een appartement vinden in het centrum van Gent, met als plafondbedrag 560 euro. Al vlug verlegde ik de marge van ‘van 400 tot 560’ naar ‘van 500 naar 560’, en dan nog vond ik niets degelijks. Ik ben verwend aan ruimte en degelijke buurten. Niet specifiek aan 3 slaapkamers, tuinen en/of garages. In de stad wonen vraagt om een paar toegevingen.

Na 2 maand intensief zoeken bleek dat ik niets degelijks kon vinden, en moest ik me gaan afvragen of ik écht meer wou uitgeven aan een huurappartement. Het antwoord was vlug gevormd: “nee”. Maar hier blijven wonen was ook geen oplossing omdat ik mijn huisbazen zo beu ben als kouwe pap.

Dus bleef er één optie over en dat was iets kopen. Een al even frustrerende optie, aangezien je overal te horen krijgt dat kopen gelijk staat aan gemiddeld 800 euro/maand afbetalen, wat ik wel kan, maar ik ga te graag (en te veel ) op reis om de riem zo hard aan te spannen. Een goedkoper huis kopen waaraan nog werk is, is ook geen optie voor me, aangezien ik de tijd en het geduld niet heb om me daarmee bezig te houden.

Oja, en intussen gingen we nog even naar Stonehenge ook. Zelf gereden, wat het alleen maar spannender maakte, gezien het links rijden en de immense ronde punten daar. Geen ongelukken, pluim voor mezelf!

En toen was er licht en ging het opeens allemaal heel vlug! Drie weken geleden vond ik een huis. In Nederland, Sas van Gent, amper een half uur van Gent. Een huis met drie slaapkamers, een tuin (geen garage, maar woonwijk met veel plaats om te parkeren), kant en klaar, buiten wat verfwerk geen werk aan… ideaa!

En nu zijn we drie weken later en het is geklonken. Ik word Nederlander, reservebelg en grensarbeider in één klap. En ik ben blij. Afbetalingen die lager liggen dan wat ik nu betaal aan huur, dankzij de grensarbeider-regeling.

En ik word er gratis en voor niets volwassen bij. Het leven lacht me toe, en ik kan het alleen maar toejuichen!

3 reacties

Opgeslagen onder Blogging

3 Reacties op “Veel te veel!

  1. Hm, sorry maar hier moest ik toch wreed mee lachen. Van een “wending” gesproken. “Doel was het centrum van Gent”, roflol!

  2. Dat was het huurdoel. Het koopdoel in Gent Centrum houden zou een beetje onrealistisch geweest zijn :)

  3. Linds

    *zo fier als een gieter*
    MIJN MIEKETJE ZIENNE !!
    *brede grijns*

Geef een reactie

