En ja, juist!

… ik ga ervan uit dat Turkije gewonnen heeft?

Ik moest vandaag (vannacht) de nacht op, dus ik zit nu te tokkelen vanuit vovvo met de nacht op m’n rug getattoeëerd.

Om 21.13 dacht ik: “ik ga nog even een dutje doen, want het is morgen tot 12 u” (in het weekend mogen we 2 maal 12 u werken, en dat telt dan direct voor een hele week). Wat dan ook geschiedde. Rond 23.10 kreeg ik een sms, waarop ik binnensmonds en verderslapend vloekte, maar er toch in slaagde verder te slapen.  Iets later kreeg ik terug een sms, herhaling van hetzelfde verhaal. En iets later hoorde ik m’n GSM nog eens, maar verder weg, vaag, ergens buiten de randen van mijn bewustzijn. Het opjagen had plaats gemaakt voor een glimlachend, dromend, soezerig Miekebeezt waar de wereld geen vat meer op had…

Tot ik 5 minuten later mijn ogen opendeed en op een nanoseconde tijd besefte dat het laatste geluid mijn WEKKER was, en dat ik geen besef had van tijd, en dus ook niet wist hoe lang het geleden was dat ik ‘m hoorde gaan, en dat ik moest gaan WERKEN en dat ik me nog moest klaarmaken, waardoor ik me dus in vliegende vaart vanonder mijn muskietennet worstelde (omdat en want ik dood geen dieren, en muggen zijn ook dieren), mijn trap afbuitelde, m’n hoofd onder de kraan stopte, even heen en weer rende zonder doel, m’n knapzakje pakte, nog even heen en weer rende zonder doel, de deur uitlvoog, m’n auto inkroop, de auto startte, de auto weer stillegde, terug naar binnenspurtte, vergat wat ik precies wou, terug naar buiten spurtte, de auto startte en vertrok naar m’n werk.

Waar alles opeens beter was dan het leek, want het was nog maar 23.35, en ik had nog alle tijd van de wereld…

… tot er aan de dampoort opeens allerlei ongeleide Turkse projectielen in de vorm van kinderen, vrouwen en opa’s voor m’n auto kwamen stuiteren, met vlaggen, toeters en vooral stembanden, die m’n nog-niet-zo-aanwezige mood meteen veranderden in ‘alert-mode’.

Goed, ik vind het mooi dat jullie zo supporteren voor hun land, écht, ik wou dat we het ook deden (konden), maar moeders, hou jullie koters toch wat in de gaten, en vertel hen dat stoer niet wint tegen een auto. Alsjeblieft.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

