Heer(eese)lijk!

Ik kan niet kiezen waartussen: ‘Yummie’ en ‘joepie!’ en ‘yummie’ en ‘Mmmmm’ en ‘oeh oeh!’ en ‘nog één’ en ‘ik moet ze sparen’ en ‘yummmmmmmmmie!’.

M’n nicht I. uit Leuven ging een aantal weken geleden naar NY (de Grote Appel) en vroeg me of ze me iets moest meebrengen. Ze was de zoveelste die me die vraag stelde, en ze was de zoveelste tegen wie ik zei: “een zak ‘reese’s peanut butter in a crunchy shell”. Ik verwachtte ook voor de zoveelste keer dat mijn wens als onbenullig ging gezien worden, en de aanbieder ging terugkeren zonder het kostbare kleinood.

Nuja, het was dan ook intussen vijf jaar geleden dat ik het at, dus ik troostte me elke keer met de gedachte dat ik het misschien niet eens meer zou lusten. Zeg nu zelf. De buitenkant van een M&M, en de binnenkant van pindakaas. Hoe lekker kan het zijn? Niet, nauwelijks…

Maar ze kwam terug! (ja, daar reeds joepie!) Mét – een – nee ! – twéé – GROTE – (amerikaans formaat) – zakken reese’s pieces peanut butter candy in a crunchy shell’!!!!! En ik lust het nog steeds, en jazeker, ze zijn lekkerder dan je zou denken. (iedereen die “èèh!” roept en er dan eentje in z’n mond stopt krijgt lichtjes in z’n ogen :’))

reese's pieces

En daarvoor heb je familie :’) Dankje, I.!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

