R Sr.: 5 jaar (een vuil handje met alle vingertjes), R. Jr.: 3 jaar (vier vingertjes, waarvan eentje gekromd)

En ze gaven een verjaardagsfeestje, en ik was erbij en had een hele boel cadeautjes!

De jarigen waren superblij. Ze bleven me maar zoentjes en knuffeltjes geven, en “dank u dank u tante Mieke!” en “o kijk eens naar het mijne!” en “en naar het mijne dan!” roepen en ze begonnen te wisselen en dan ruzie te maken omdat de wissel geen officiële wissel was, maar een voorlopige, en toen de mensen toekwamen en cadeautjes gaven, bleven ze met de mijne rondlopen, en sommige ervan kapot maken en met dikke dikke tranen en bevende lipjes aan mij geven met een diep bedroefde en hoog verwachtigsvolle blik van “tante
Mieke kan àlles”, waarop ik het hele huis rondrende met mijn EHBO-voor-gekwetste-kindercadeatujes-kit en mensen toeschreeuwde dat ze uit de weg moesten gaan wegens een noodgeval, en het cadeautje tien minuten daarna aan het respectievelijke kind teruggaf met een brede glimlach en nog een knuffel eiste, (want dan willen ze direct gaan lopen met het genezen cadeautje). Waarop ik een – met chipskruimels, snoepjesplakkende, kippenvleugeltjeskrokante – zoen kreeg recht op m’n lippen en een verstikkende knuffel erbij, m’n hart smolt en ik voor de rest van de avond geen alcohol meer nodig had wegens de dodelijke liefde
die je voelt voor die kleine monstertjes. (ik ben niet verantwoordelijk voor enige overdrijving, daar de dikke knuffels beter zijn dan om het even welk geestesverruimend middel, en je alles dan ook roziger en mooier gaat zien.)

En wat vooral opviel tegen dat alle kindjes in bed waren, en de volwassenen nog zaten na te kaarten was, dat kinderen een stuk volwassener zijn dan volwassenen. (E. is een trut.(*grinnik*))

1 reactie

Opgeslagen onder Blogging

Een Reactie op “R Sr.: 5 jaar (een vuil handje met alle vingertjes), R. Jr.: 3 jaar (vier vingertjes, waarvan eentje gekromd)

  1. Linds

    En bij deze is het nog maar eens bewezen …
    Tante Mieke is de beste,coolste tante die er rondloopt op deze aardbol.
    Ik ben fier dat zij de tante “wil” zijn van mijn twee bengeltjes en wil meedragen in de verantwoordelijkheid om ze om te toveren tot twee grote jongens …
    Ons gezin is pas compleet als jij bij ons bent …
    Luf ja !

Geef een reactie

