Eindejaar in een spurtje

Geslapen dat ik al heb deze week, dat is niet normaal meer!

En ik voél dat mijn hoest nog niet over is, en al elke dag zeg ik “ik ga morgen niet gaan werken”, maar elke keer voel ik me ’s morgens ok, en wordt het erger als ik op ’t werk begin te praten, tot ik zo hard moet hoesten dat ik er bijna van moet kotsen en er hoofdpijn van krijg (hoofdpijn van mezelf, ’t zat er ook al lang aan te komen)

Maar goed, m’n vuilbak staat buiten, het consulaat is gebeld, mijn paspoort komt er aan, mijn verlof voor Thailand is bijna goedgekeurd (het is hen geraden)(een maand! een volle maand!), mijn kerstboom staat, de ballen en de oostenrijkse dingetjes zitten er in, M. had gelijk, één slinger lichtjes was niet genoeg, dus die moet ik nog kopen.

En ‘k moet ook nog m’n cadeautjes kopen -maar heel wat mnder dit jaar, mijn portefeuille ligt al weken te blinken en te glunderen, en m’n bankkaart plooit zich in 100000 bochten van kontentement- ach, ‘k kan ’t niet laten, maar wat zou het! Ik… euh… heb -wat was het alweer?- haja! genoeg capaciteiten! om te weten dat ik (een trut ben) 2009 verdomd goed zal inzetten, aangezien 2008 eigenlijk een uitermate geslaagd jaar is geweest!

Maar goed, de kerstboom. Mijn allereerste kerstboom, en ook al zeg ik het zelf, mits nog wat aankleding van lichtjes, en eventueel de ballen die nog over zijn, is het de mooiste kerstboom die ik ooit heb gezien. (in mijn huis dan). En ze pràten erover! Want hier, in Nederland, is het bijna een schànde om je kerstboom voor Sinterklaas te zetten. C. opperde “doe dan AUB nog niet je lichtjes aan! het kàn echt niet hoor, Mieke!”. Ik doe ze lekker aan wanneer ik er zin in heb, want ik ben de rebelse belg, die iedereen kent, en als m’n vrienden Sas fout in rijden, dan kunnen ze overal aanbellen, en dan kan jeder zeggen: “nou, hiér woont ze niet, maar dààr, in dat huisje iets verderop, dààr woont een belgische, dié zal het wel zijn!” (wat de meesten intussen reeds kunnen, welopgevoed volkje, mijn Nederlanders)

kerstboom11

kerstboom21

kerstboom3

Haja, en goh, Budapest, ‘k zou het bijna vergeten… Dat is voor een andere keer.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

