Schande

Vorige week nog zei ik tegen ‘Ome Theo’ , sneldienstkoerier en garagist van dienst hier in Sas van Gent, nadat hij me een opel probeerde te verkopen: “Nen opél, zeide zot?”. (want die Nederlanders hier vinden het verschrikkelijk dat je opél op z’n Vlaams zegt, ’t moet op z’n Duits: ‘Opel/Oopul’)

Ik vind mezelf niet zo beïnvloedbaar op vlak van reclames op TV. Voornamelijk omdat ik dat meestal het uitgelezen moment vind om te zappen. Maar nu wil het toeval toch wel niet dat net Opel met een verdomd fantastische commercial opdraaft voor hun nieuw model ‘Insignia’ zeker? En nu ben ik verplicht om te gaan zappen, want elke keer als ik de commercial zie, dan krijg ik terstond zin om al m’n spaarcenten over de balk te gooien, en gewoon dat nieuwe snufje van dat Duitse merk waar ik totaal niets mee heb aan te schaffen. Een schande is het, die goeie reclames.

Maar goed, petje af, Oopul, petje af.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Blogging

Geef een reactie

