Thailand – Over Bangkok, lonely planet en andere

Goed, ik zou ook eenvoudigweg kunnen bloggen over de meest irritante computer, er valt wat over te zeggen. (Voorlopig spant nummer 1 nog steeds de kroon). Deze aanvaardt haakjes, nog geen idee hoe hij op foto*s reageert)

Maar het ging over Bangkok … en de rest. I love Bangkok absolutely, behalve als ik net uit het vliegtuig stap, of als ik de taxi neem, of als ik ijsblokjes in mijn coctail had, en toch het risico nam. Jazeker. Niet slim.

Wat me het meest verwonderde toen ik aankwam, was het overweldigende Benidorm-gevoel. De straten waarvan ze zeggen dat het *backpacker-paradises* zijn, zijn niet meer of minder dan een veredelde uitgaansbuurt in Benidorm, of een warme dag in de overpoort met kraampjes en slaapplaatsen. Eigenaardig dan ook dat ze dat nooit vermelden in de lonely planet. Ik vind die hele lonely planet trouwens ook maar een would-be-ding. Saai, en toch met de air van Bijbel. Goed, er staat veel info in, maar het blijft een boekje voor het grote publiek dat mee wil drummen in die grote rij op hetzelfde pad naar dezelfde bezienswaardigheid om daarna in hetzelfde resto iets te gaan eten (liefst die van *our pick*) en z*n hoofd te rusten te leggen in dezelfde droevige guesthouses die sinds de laatste update van het boek alle hygienestandaarden hebben laten varen. (mits een paar uitwonderingen, neem ik aan).

dsc_0111

Bangkok is druk en uitgebreid, het eten van de kraampjes (ook die van *Benidorm*) is heerlijk. Maar loop een paar straten verder, en sla dan een straat in, en sla dan een straat van die straat in, en sla dan een steeg van die straat in, en meestal zit daar een local, met een viertal gerechten, die er stuk voor stuk even ongezond voor je maag uitzien, en daaruit maak je een keuze. Veel en heerlijk eten en drinken voor 20 Baht pp. (0.5 euro) en je ziet nog eens iets gebeuren, zonder een toerist die er foto*s van staat te trekken (behalve ikzelf dan uiteraard).

En de tempels! Ik krijg er niet genoeg van. I. jammer genoeg wel, dat heb je als je samen reist. Na amper een dag tempelen zei ze reeds dat ze nu wel genoeg Buddhas had gezien… Als het van mij afhing, dan bezocht ik elke dag gemiddeld zeven tempels, al was het maar om te staren naar de prachtige details.

dsc_0038

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Uncategorized

Geef een reactie

